Nowości


28.04.2012 - aktualizacja programów do FO1/2

W ciągu ostatnich kilku dni dokonałem aktualizacji kilku edytorów do FO1/2. F2wedit v1.4.4.19 obsługuje pliki FO1, FO1/2 Critter Proto Editor został poprawiony i ulepszony, usunąłem w nim kilka pomniejszych błędów w kodzie źródłowym i dodałem obsługę obrazków w postaci animowanych GIFów. Ponadto, w edytorze FO1 Encounter Tweaker usunąłem błąd uniemożliwiający przywrócenie pliku falloutw.exe do stanu pierwotnego, jeśli wcześniej dokonana została zmiana częstotliwości występowania encounterów. Niestety, w sporadycznych przypadkach, przynajmniej w przypadku mojej wersji gry, enco-tweaker nie współpracuje poprawnie z high-resolution patchem Mash-a i podczas próby chodzenia po mapie świata crashuje grę. Podziękowania dla Pixote za sugestie dotyczące działania i ulepszeń w edytorze critterów.
Więcej informacji oraz aktualne linki do plików na forum NMA w tym temacie: New Tools for Fallout 1/2

09.08.2011 - FO2FO1_map_converter v2.1.2.6 oraz FO1/2 Critter Proto Editor

Zaktualizowałem i ulepszyłem programik służący do automatycznej konwersji map z formatu FO2 (zapisywanych w mapperze BIS) do formatu FO1. Program został użyty do produkcji moda Fallout FIXIT autorstwa moddera Sduibek (NMA). Podziękowania dla niego za podpowiedzi dotyczące samego programu, oraz dla Sorrowa za rozszyforwanie rożnic między formatami map w FO2 i FO1. Ponadto wrzuciłem prosty edytor plików *.pro critterów dla Fallout 1 i Fallout 2.

11.04.2011 - W poszukiwaniu falloutowego GRAALA - zmiana kursu w kierunku na FONLINE

Po długiej podróży, po nie zawsze przyjaznych wodach, a wręcz dryfowaniu w odmętach złośliwych bugów i trudnościach w modowaniu Falloutów, na horyzoncie pojawiła się ATLANTYDA! Ponad pół roku temu obrałem kurs w kierunku modowania Fonline. Przez ostatnie kilka miesięcy biorę czynny udział w produkcji polskiego serwera gry Fonline.
Fonline 2077, bo taka jest robocza nazwa, to gra umiejscowiona historycznie i geograficznie w Fallout 1. Fonline daje większe możliwości modowania i realizowania pomysłów, których nie byłbym w stanie sam wykonać w Falloutach, a i praca w zgranym i umotywowanym zespole umożliwia wykonanie bardziej ambitnego dzieła oraz zwiększa szanse na jego dokończenie. O Fonline 2077 więcej poczytacię na blogu Dev-blog Fonline 2077.
Dodatkowo chciałbym zainteresowanych modowaniem Fonline zachęcić do wzięcia udziału w całkowicie darmowym i świetnie prowadzonym kursie programowania skryptów w AngelScript, które jest wykorzystywane do obsługi silnika Fonline. Kurs znajduje się tutaj: Kurs AngelScripta - Informacje

18.03.2010 - aktualizacja F2wedit v1.3.1.13 oraz Updatera do v1.0.2.6

Zaktualizowałem programik F2wedit do wersji 1.3.1.13 oraz Updatera tego programu. Do ściągnięcia z działu download bądź poprzez funkcję aktualizacji w F2wedit.

20.02.2010 - aktualizacja F2wedit v1.3.1.12

Ponownie zaktualizowałem propgram. Zmieniłem sposób zamykania programu (jest bezpieczniejsze i szybsze oraz pozbawione tego brzydkiego splash screena). Usunąłem również błąd ze znikającym niebieskim tłem w okienkach z obrazkami itemów.

15.12.2009 - kolejna aktualizacja F2wedit v1.3.1.11

Program został ponownie zaktualizowany. Zmiana dotyczy innego sposobu uruchamiania programu oraz odświeżania danych.

25.11.2009 - jeszcze jedna aktualizacja F2wedit v1.3.1.10

W tej wersji program jest bardziej stabilny.

14.11.2009 - kolejna aktualizacja F2wedit v1.3.1.9

W poprzedniej wersji czasami błędnie wyświetlał się obrazek przedmiotów leżących na ziemi. Ponadto dodałem brakującą informację o rozmiarze obrazka w pop-menu.
Nowa wersja F2wedita v1.3.1.9 znajduje się w Download, jest również dostępna poprzez updater-a.

09.04.2009 - aktualizacja F2wedit.

Zaktualizowałem programik F2wedit do wersji v1.3.1.8
Posiada on opcję zapisywania wyświetlanych obrazków do pliku bmp w formacie 256 kolorów z zachowaniem palety kolorów Fallouta.
Dodatkowo dorobiłem opcje dodawania i rejestrowania nowych frm-ów wyglądu itema w inventory.
Nowa wersja F2wedita v1.3.1.8 znajduje się w Download.

01.04.2009 - odświeżony F2wedit na prima aprilis.

Dzisaj prima aprilis (ehh już się kończy, gdy piszę tego newsa to została jeszcze godzina do końca dnia) a ja chciałem poinformować o kolejnej aktualizacji programu do edycji plików przedmiotów w Fallout2. Wprowadziłem kilka nowych przydatnych opcji m.in. wyszukiwanie przedmiotu w liście wg podanej frazy lub numeru pliku. Ponadto, zaimplementowałem moduł aktualizacyjny, dzięki któremu można będzie od czasu do czasu zaktualizować program do nowszej wersji z internetu. Moduł aktualizacyjny może pracować jako samodzielny program i za jego pomocą można zaktualizować wszystkie poprzednie wersje edytora.
Dodatkowo, w menu głównym pojawił się nowy link, który prowadzi do strony z opisem programu. Zawiera ogólne informacje o programie, sposób instalacji, opis wprowadzonych zmian a także kilka słów pomocnych w zrozumieniu niektórych funkcji programu.
Nowa wersja F2wedita v1.3.1.0 a także moduł aktualizacyjny F2wedit Updater znajdują się w Download.

15.02.2009 - patchowania moda Last Hope ciąg dalszy.

Dzisiaj pojawiła się mała aktualizacja moda w wersji 1.04. Z tej okazji zrobiłem jak zwykle dwa rodzaje patchy zawierających nowe poprawki. Obydwa do ściągnięcia w Download.

08.02.2009 - kolejna aktualizacja patchy dla moda Last Hope.

W Download zaktualizowałem pliki patchy do moda LH. Tym razem to patche v1.0.4.0 oraz v1.0.4.0.c. Prawdopodobnie tym razem trzeba będzie rozpocząć grę od nowa, ale można spróbować ze starymi sejwami. Jeśli będą problemy, to lepiej rozegrać od nowa.

02.02.2009 - dzisiaj jeszcze jedna ważna aktualizacja patchy dla moda Last Hope.

Ponownie zaktualizowałem pliki patchy do moda LH. Tym razem kolejna wersja patchy v1.0.3.0 oraz v1.0.3.0.c. Od tego wydania patcha zmieniłem numerację kolejnych patchy na inną. Związane to jest z metodą tzw. "silent updatów" stosowanych przez autora moda. Czyli robi np. wersję 1.03 a potem po cichu dorabia do niej poprawki nie zmieniając numeru. Ja zastosowałem czwarty numerek, który będzie mowił, która to podwersja danego patcha. Literka "c" oznacza, że jest to patch wzbogacony o dodatki ode mnie umilające grę, a czasami nawet pozwalające na użycie starych sejwów bez potrzeby rozpoczynania nowej gry (jeśli nie będzie to możliwe, to będę wyraźnie o tym informował).
Ważna uwaga to taka, że wersja 1.0.3.0.c, czyli wzbogacona moimi dodatkami, umożliwia grę na starych sejwach bez rozpoczynania nowej gry a przy tym uzyskujemy mozliwośc odkrycia nowej lokacji. Warunkiem jak to zrobić jest przeczytanie readme.txt z mojej edycji patcha. Jest to tam opisane. Zapraszam do Plikowni.

01.02.2009 - kolejna aktualizacja patchy dla moda Last Hope.

Dzisiaj zaktualizowałem pliki patchy do kolejnych wersji. Autor moda stara się jak najszybciej dostosować się do uwag graczy i robi co chwilę kolejne poprawki. Tradycyjnie patche w dwóch wersjach, v1.02 (zawierający wyłącznie poprawki od autora) oraz 1.02c (zawierający dodatki ode mnie). Zapraszam do Plikowni.

31.01.2009 - aktualizacja plikowni. Mod Last Hope dla Fallout2.

Niedawno pojawił się nowy mod do Fallout2 o nazwie Last Hope. Mod został utworzony przez jedną osobę Forgotten Knighta. Tworzył go przez kilka lat. Mod ten jest totalną konwersją Fallout2, czyli nową grą.
Autor moda zrobił już szereg poprawek a ja utworzyłem z jego nowych wydań moda, patche, które łatwo się instaluje na specjalnie zmodyfikowaną podstawkę. Mod i patche są po angielsku. Nie ma tłumaczenia na polski. W dziale Plikowni utworzyłem osobny specjalny dział poświęcony temu modowi oraz patchom do niego: jeden tylko z poprawkami autora oraz drugi wzbogacony przeze mnie o dodatkowe rzeczy (ammo mod, ulepszone napoje, itp)

28.09.2008 - beta F2wedit v1.3.0.6.

Niedawno zrobiłem kolejną wersję edytora. Współpracuje ona z sfall-em Timeslipa w wersji minimum 1.37, która pozwala, po włączeniu odpowiedniej opcji, na przypisywanie do plików broni nowych rodzajów animacji postaci trzymającej broń. Chodzi o tzw. Animations Codes a w F2wedit opcja ta nazwana jest Hold Frame.
Oczywiście trzeba posiadać też nowe pliki *.frm dostarczające te nowe animacje postaci z bronią. Jak na razie nowe animacje częściowo zrobił Josan z forum NMA, link do nich można znaleźć w temacie o sfall na NMA, czyli tutaj

a same animacje tutaj

Jest to wersja beta, z tego względu, że nazwy animacji na obecną chwilę są kodowe, nie ma jeszcze ustalonych nazw własnych tych animacji. Być może w przyszłości Josan bądź inny jakiś uzdolniony graficznie modder zrobi całą paczkę nowych animacji, ustalone zostanie ich nazewnictwo i wówczas będę mógł wprowadzić nazwy do edytora.
Program zwyczajowo do zassania z Download bądź w przypadku problemów ze ściąganiem można ściągnąć stąd lub z Chomika.

Zapraszam również do tematu na forum gdyby były jakieś problemy lub pytania.

12.09.2008 - "Garść" informacji o nowościach.

Na początek nieco spóźniona (bo podana z kilkumiesięcznym opóźnieniem) informacja o kolejnej aktualizacji programu F2wedit do wersji 1.3.0.3, o czym zapewne niektórzy z Was zdążyli dowiedzieć się z FMC bądź innych serwisów (mam tu na myśli Trzynasty Schron oczywiście, Redaktorom którego nic nie umknie uwadze ;) ). W nowej wersji poprawiłem kilka drobnych błędów, które nie każdemu mogą się pojawić, a które to jednak wykrył użytkownik z NMA o ksywce Glovz za co mu chwała i podziękowanie. Więcej o edytorze do poczytania na Wiki o Modowaniu Falloutów:http://falloutmods.wikia.com/wiki/F2wedit.

Ponadto, nigdzie wcześniej oficjalnie o tym nie wspominałem, ale na w.w. wspomnianej wiki można również poczytać (i pooglądać screeny) na temat nadchodzącego kolejnego edytora, którego zadaniem będzie wspomaganie edycji tabeli Random Encounterów dla Fallout2 o wstępnej nazwie FO2:Worldmap Editor. Tutaj link do szerszego opisu: http://falloutmods.wikia.com/wiki/FO2_Worldmap_Editor. Edytor ten jest już działającym programem, kilku chętnych osobników już go ode mnie otrzymało, jednak wymaga jeszcze dorobienia paru brakujących opcji i dopracowania tego co już jest. Być może przy dobrym układzie czasowo-przestrzennym (o ile nie wpadnę w jakąś czarną dziurę) będzie gotowy za... kilka miesięcy (sic!) ale spokojna wasza szanowna, na pewno go ukończę. Na dowód tego wiedzcie szanowni czytelnicy, że pracuję nad nim z dłuższymi przerwami od grudnia 2006 roku i ciągle wracam w wolnych chwilach, natchnienia programistycznego też :).

Żeby ten news nie był zbyt krótki, kolejna informacja. Rozpocząłem równolegle prace nad kolejną aktualizacją coraz to bardziej popularnego edytora przedmiotów F2wedit. Tym razem dorabiam głównie możliwość edytowania przedmiotów w Fallout 1, czego do tej pory nie było a myślę, że byłoby to bardzo przydatne.

I przedostatnia informacja: prace nad dodatkiem ulepszającym moda Wasteland Merc, mimo sporego zaawansowania wstrzymane do czasu ukończenia edytora random encounterów, z tej prostej przyczyny, że właśnie taki edytor jest mi potrzebny do ukończenia dodatku.
O tym dodatku można poczytać w temacie na forum FMC oraz tutaj http://fallout2-cubik.blogspot.com/

No, to już tyle, aha, byłbym zapomniał; powtórzę w skrócie informację z FMC; ze szczerej sympatii do FO1, tak bardzo omijanego przez moderów, i prawdopodobnie graczy, z okazji wypuszczenia nowej wersji nieoficjalnego moda oraz NPC moda rosyjskich moderów z TeamX, zrobiłem malutkiego modzika o nazwie FO1:Dude Mod. Mod ten wprowadza ulepszenie za pomocą, którego można dowiedzieć się nieco więcej o poziomie zatrucia i radiacji w organiźmie postaci gracza. Informacje te są bogatsze jeśli gracz weźmie perka Awareness. Ale UWAGA, nieco smutna wiadomość, mod jest tylko po angielsku i tylko dla FO1 spatchowanego do wersji 1.34 (ale angielskiej od TeamX, nie polskiej!). Na pocieszenie w ciągu kilkunastu dni zrobię jeszcze tego modzika dla polskiej wersji gry FO1 v1.2 i spatchowanej v1.34 i wyższej, o czym poinformuję.

Przy okazji podziękowania dla Szpona z Fallout Corner za promocję mojej skromnej pracy na jego serwisie.

To tyle, życzę miłej zabawy i cierpliwego oczekiwania na realizację nadchodzących nowości, i jak najmniejszego rozczarowania się nadchodzącym F3!

06.06.2008 - Edytor przedmiotów F2wedit v1.30 ukończony.

Zgodnie z tym co pisałem miesiąc temu ukończyłem właśnie edytor przedmiotów w Fallout2. Obecnie nosi on numerek 1.30 i prawdopodobnie już więcej nie będę go ulepszał.
Edytor jest w pełni kompatybilny z edytorem przedmiotów w oryginalnym mapperze. Zapraszam do [download] i robienia mnóstwa nowych modów.

04.05.2008 - Krótka informacja o planowanej aktualizacji edytora F2wedit.

Od kilku dni ponowiłem prace nad moim edytorem dla przedmiotów w Fallout2 o nazwie F2wedit.
Postępy oceniam na 95%, pozostało tylko poprawić kilka tekstów komunikatów programu oraz napisać readme i przetłumaczyć je na angielski. Nowa wersja F2wedit-a będzie posiadała numerek 1.30. Nowe wydanie programiku pojawi się już wkrótce w ciągu kilku/kilkunastu dni.

04.05.2008 - Ulepszony edytor WORLDMAP_STARTER.

Troszkę spóźniona informacja, zapomniałem o tym napisać wcześniej, ale od miesiąca w dziale download znajduje się poprawiona wersja edytorka pomagającego poprawnie zmienić współrzędne lokacji startowej na mapie świata (Arroyo). Nowa wersja tego programu nosi numerek 1.04beta.
Przed dokonaniem zmian za pomocą tego programu radzę skorzystać z "Help/About...". W razie problemów piszcie na maila.

14.03.2008 - Poprawione polskie wersje NPC moda v3.31 i patcha dla Fallout 1 v1.3.4

W dziale Download zamieściłem poprawione i uzupełnione wersje NPC moda i patcha dla Fallout 1. Poprawione zostały skrypty Iana, wyświetlanie niektórych tesktów oraz zastosowałem ulepszenie pozwalające grać bezprobelmowo pod WinXP. Więcej informacji w plikach "readme_pl.txt" oraz na stronie FMC. Zapraszam i życzę miłego grania!

30.01.2008 - Spolszczenie nowego patcha dla Fallout1 v1.33PL oraz NPC moda v3.3PL.

Modderzy z TeamX niedawno przedstawili nową wersję nieoficjalnego patcha dla Fallout1 v1.33 wraz z poprawionym NPC modem v3.3. Chyba już tradycyjnie dokonałem tłumaczenia i przystosowałem patcha i NPC moda do grania na polskojęzycznym Falloucie. Wszystko do zassania z działu download. Opis instalacji itp. sprawy znajdują się w załączonych plikach readme po polsku.

15.11.2007 - Opóźnienia tłumaczeń modów i Dodatek do moda WM1.

Tłumaczenia modów opóźnione jak widać o kilka miesięcy, ale to z tego powodu, że się wakacje skończyły, każdy do szkoły albo pracy i tak zleciało. Niestety mody te obarczone sa błędami, które trzeba wyłapać zanim się pojawi wersja spolszczona (spolszczenia są zrobione na 99%).
Informuję, że od jakiegoś czasu zająłem się ponownie robieniem dodatku do moda Wasteland Merc 1, który ma tego moda ulepszyć. Więcej informacji na ten temat na razie na Fallout Modding Centre (FMC), ale za jakiś czas tutaj też będzie można poczytać i pooglądać więcej na temat tego dodatku.

09.07.2007 - Przecieki o polonizacji modów "Beth, the old hag" i "Modoc moda".

Grupa tłumaczy zrzeszonych w PTT (Polish Team Translators) przy serwisie FMC dokonała polonizacji małego moda dla Fallout2 pod tytułem "Beth, the old hag" zrobionego przez Lisac2k'a. Mod ten przedstawia dalsze losy świata Fallout 1/2 w obliczu wyborów jakich dokonają przyszłe pokolenia graczy, gdy pojawi się Fallout3 produkowany przez Bethesdę. Mod skierowny jest głównie do graczy, którzy świetnie czują klimat Fallout 1/2.
W obecnej chwili mod jest ostatecznie testowany i zostanie opublikowany prawdopodobnie w tym tygodniu tygodniu, więc jak to się mówi: "bądźcie na fali".

Prace nad wydaniem spolonizowanej wersji Modoc moda trwają nadal. Ujawnię tylko, że tłumaczenia są już zakończone i obecnie trwają intensywne testy moda, zarówno pod kątem jakości tłumaczenia jak i wyłapania ewentualnych błędów technicznych moda. Tak więc, w polskiej wersji moda większość błędów zostanie naprawionych i mod będzie ulepszony w stosunku do oryginału.
So, stay tuned!

08.06.2007 - Tłumaczenie nowego zabójczego moda: Modoc and Cold Hearts

Od wczoraj wznowione zostały prace nad tłumaczeniem ostatniego z modów produkcji Chrisa Parksa. Jest to mod dla Fallout2 o nazwie Modoc and Cold Hearts. Mod ten zmienia lokację Modoc, dodaje gildię złodziei i zamachowców i wiele innych drobniejszych rzeczy oraz nowe zadania. Do tłumaczenia zebrała się większa ekipa: ja, Zdzisiu i Spicmir. Mod jest napisany trudnym potocznym językiem, wiele wyrazów i zwrotów jest trudnych do rozszyfrowania, ale mamy nadzieję, że podołamy temu zadaniu. Chcemy jak najlepiej oddać złodziejski klimat moda. Jak dobrze pójdzie to zakończenie prac nad tłumaczeniem moda przewidujemy na koniec czerwca.

15.05.2007 - GARŚĆ INFORMACJI NA WIOSNĘ

Od pierwszego kwietnia tego roku reaktywowany został moderski serwis o nazwie Fallout Modding Centre. Serwis traktuje o modowaniu Fallout 1/2 i prowadzony jest w dwóch językach: polskim i angielskim. Można znaleść tam poradniki o modowaniu, mnóstwo modów, patchy, programów do modowania, na forum można udzielać sie w dyskusji, zadać pytanie, uzyskać poradę itp.
W związku z zaangażowaniem w odtworzenie i prowadzenie tego serwisu, nie będę zbyt często aktualizował mojej stronki, ale nie oznacza to wcale, że porzuciłem prace nad nową wersją edytora itemów czy też modów amunicyjnych.
Obecnie zaangażowany jestem też w prace nad ukończeniem moda New Arroyo, a wkrótce po jego ukończeniu pełną parą w tworzenie nowego moda o nazwie Jail Mod tc, którego pomysłodawcą jest znany wszystkim Spicmir. Więcej informacji o Jail modzie można uzyskać na forum FMC oraz na Shamo, do których czytania serdecznie zapraszam.
Dodatkowo wspieram DargH'a w tworzeniu grafik do moda Darkfall dla FT. Niektórzy pewnie mieli okazję zagrać w jego poprzednie dzieło o nazwie Awaken, a jeśli nie, to gorąco zachęcam, ponieważ jest to totalna konwersja dla FT ale w stylu starego dobrego Fallout1. Darkfall jest kolejnym modem autorów Awakena i troszkę w innym stylu ale o bardzo ciekawych i przyjaznych rozwiązaniach technicznych i fabularnych (grałem w demo i jestem pod bardzo miłym wrażeniem). Za to należą się DargH'owi i jego ekipie słowa uznania za wytrwałość, dużą motywację, pomysły i wykonanie moda oraz dostarczenie nam, graczom, wielu godzin wspaniałej postapokaliptycznej rozrywki.
Poza tym wiosna, piękna pora roku, i nawet falloutowy wasteland mnie nie skusi, żeby siedzieć przy kompie dłużej niż trzeba :)

10.02.2007 - Kolejne spolszczenie moda - FO2: Primitive Tribe 1.0 PL

W dziale download pojawił się kolejny modzik Chrisa Parksa, Primitive Tribe mod dla Fallout2, spolszczony przez Zdzisia i przeze mnie. Dodaje on do gry nową lokację, której autorzy Fallouta nie zdążyli zrobić. Jest to wioska Sulika i m. in. będziemy mogli spotkać siostrę Sulika, poznać jej historię a także będzie do wykonania kilka dodatkowych questów.

28.01.2007 - Nowości w download - damage algorithm patch dla Fallout2 i mody amunicyjne dla nowego patcha

W dziale download jest do ściągnięcia specjalny patch dla Fallout2 naprawiajacy algorytm obliczania damage według nowego wzoru oraz dwa dodatkowe modziki amunicyjne zrobione pod tego nowego patcha. Autorem patcha jest jegomość Ravachol z NMA, natomiast ja mogę pochwalić się opracowaniem nowego poprawionego wzoru o którym napiszę wkrótce artykuł do poczytania.
Na forum w temacie o systemie obliczania obrażeń w Fallout2 można znaleźć informacje o tym jak wygląda stary i nowy wzór.
Dla nowego patcha zrobiłem nowe mody amunicyjne, które polepszają działanie amunicji AP (przeciwpancernej). Mody amunicyjne są dwa: w wersji podstawowej zmieniającej tylko amunicje oraz rozszerzonej która dodatkowo ulepsza bronie ręczne i granaty.

04.12.2006

Zamieściłem na stronie do ściągnięcia najnowsze wersje spolonizowanego moda i patcha od TeamX, czyli Fallout1 NPC mod 3.1 PL oraz Fallout1 Patch 1.3.2 PL.
Starszą wersję patcha 1.31 zastąpiłem nowszą.

01.12.2006

Strona została na nowo zaprojektowana i przebudowana. Powinna teraz otwierać się bez problemów no i jest też chyba trochę ładniejsza. Zmieniłem nieco układ strony, dodałem kilka artykułów o modzie amunicyjnym oraz o obliczaniu damage w Falloutach. W dziale download pojawiły się nowe pliki do pobrania: mody, patche i spolszczenia.
Obecnie pracuję nad patchem dla WM1 oraz nową wersją edytora przedmiotów.

17.10.2006

Mam zaszczyt przedstawić Wam naszą, bo moją i Zdzisia, polonizację EPA Moda 1.01 dla Fallout2. Jest to mod zrobiony przez Chrisa Parksa a my (ja i Zdzisiu) dokonaliśmy jego polonizacji. Mod dodaje lokację EPA, której nie dokończyli autorzy gry Fallout2.
Zapraszam do download.

12.10.2006

Kolejny malutki patch dla WM2. Jest to patch usuwający te brzydkie Talking Heads w modzie WM2, czyli WM2: Talking Heads Removing Patch 1.0. Zrobiłem go na prośbę ludzi z Shamo grających w Fallout2 z modem WM2. Osobiście mnie również te gadające głowy w WM2 nie podobają się.

06.09.2006

Zrobiłem polonizację nieoficjalnego patcha 1.31 dla Fallout 1 autorstwa TeamX.
Lokalizacja patcha będzie działać na każdej wersji polskiego Fallouta 1. Patch ten zawiera wszystkie poprawki jakie się pojawiły dla polskiej wersji gry oraz poprawki z najnowszego nieoficjalnego patcha 1.31, tak więc nie trzeba instalować wcześniejszych łatek.

17.05.2006

Wasteland Merc2 patch 1.0. Jest to malutka łatka do moda Wasteland Merc2 zmieniająca kilka rzeczy, m.in:
- niektóre trudniejsze random encountery będą pojawiać się przy wyższym poziomie rozwoju bohatera i w ten sposób będzie łatwiej rozegrać początek,
- zwiększone zostały szanse na spotkania losowe na komputerach z szybkim procesorem, na starszych komputerach będą się pojawiać częściej,
- można będzie sprawdzić poziom zatrucia i napromieniowania postaci bohatera używając kursora "lornetki" na bohaterze,
- podczas walki, gdy przeciwnik zostanie trafiony przez bohatera, nawet bez zadania mu obrażeń i zabijania go, można będzie otrzymać kilka punktów doświadczenia,
- można będzie przeszukiwać zwłoki zabitych raidersów,
- gotowanie będzie łatwiejsze, i można zdobywać punkty doświadczenia za pomyślne ugotowanie.

Zapraszam do ściągania patcha z działu download.

20.04.2006

Zrobiłem polonizację Survivor Moda dla Fallout2. Zainteresowanych odsyłam na stronę Fallout2: Survivor Mod do działu download.

15.02.2006

Powstała nowa wersja Ammo Moda 1.02. Jest to wersja testowa, ale w pełni grywalna. Do pobrania z działu download.

22.11.2005

Zrobiłem nową wersję edytora przedmiotów F2wedit 1.29 alfa 2. W tej wersji dodałem m.in. opcję ustawiania wyglądu postaci w zależności od rodzaju pancerza jaki ubierze. Opcja przydatna szczególnie w przypadku tworzenia nowego pancerza. Program wymaga do pracy plików "critter.dat" oraz "master.dat" i opcjonalnie "patch000.dat", ponieważ bez nich nie będzie można uruchomić edytora. W przypadku znalezienia błędów w programie bardzo proszę o zgłaszanie mi na mój email lub na forum.

26.10.2005

Nowa wersja programiku do zmiany pozycji lokacji startowej (Arroyo) na mapie świata w Fallout2. W obecnej wersji Worldmap Starter 1.03b sam rozpakowuje potrzebne mu pliki z master.dat lub patch000.dat.

17.08.2005

Zrobiłem dodatek do moda amunicyjnego AMMO MOD 1.01c Update. Pliki należy skopiować do odpowiednich katalogów, po wcześniejszym zainstalowaniu Ammo Moda w wersji 1.01c. Dodatek wprowadza kilka zmian w charakterystykach niektórych broni palnych i amunicji, dodaje strzelanie serią do Pistoletu 14mm wraz z plikami dźwiękowymi. Do pobrania z download.

12.08.2005

Wprowadziłem sporo nowych ulepszeń i tak powstała nowa wersja AMMO MOD 1.01c. Zmiany dotyczą damage broni palnych i energetycznych, poprawione zostały statystyki pancerzy crittersów i tych używanych przez bohatera (dotyczy ochrony przed obrażeniami typu laser, fire i plasma). Zmienione zostały również modyfikatory niektórych rodzajów amunicji. Gra jest teraz dużo lepiej zbalansowana.

23.07.2005

Właśnie ukończyłem nową wersję opatrzoną numerkiem Ammo mod 1.0 beta 2. Mod ten wprowadza do gry zmiany opisywane w poprzednim newsie. Zapraszam do ściągania i życzę miłego grania.

15.07.2005

Obecnie pracuję nad nowym projektem AMMO MODA, zmiany będą dotyczyć m. in. :
- broń palna będzie miała zwiększony damage,
- broń typu melee będzie miała damage zwiększony, stanie się przez to bardziej użyteczna i niebezpieczna
- amunicja będzie posiadać zmienione parametry i będzie bardziej zróżnicowana,
- pancerze będą miały zmienione charakterystyki, dotyczy to również crittersów,
- poprawione zostaną drugi, będą delikatnie wzmocnione, tańsze i bardziej dostępne, to w celu zbalansowania zwiększonej trudności gry
- HYPO będzie miało inne działanie niż dotychczas i będzie można go kupić w zależności od poziomu doświadczenia bohatera,
- opisy niektórych drugów będą uzupełnione o wartości liczbowe w celu łatwiejszego określenia ich mocy,
- opisy crittersów uzupełnione zostaną o nazwę pancerza jaki na sobie noszą (czyli jakiemu pancerzowi odpowiadają ich statystyki).
- handlarze będą teraz mieli mniejszą ilość amunicji do sprzedania,
- być może dołączę moda fire_gecko_skinning, więc będzie to dodatkowe źródło zarobku tak bardzo potrzebnej kasy. No ale to po uzyskaniu zgody jargo - autora tego moda
- zwiększony damage granatów i rakiet,

10.07.2005

Uzupełniłem dział "download" o nową wersję edytora przedmiotów oraz dodałem programik, za pomocą którego można zmieniać współrzędne lokacji startowej na mapie świata.

1.07.2005

Jest to pierwsza wersja strony o modzie amunicyjnym do Fallouta2. Na razie niewiele tutaj jest, ale jeśli interesujesz się Falloutem, to zapraszam do odwiedzania i przeglądania tej strony.