Nowości |
28.04.2012 - aktualizacja programów do FO1/2 W ciągu ostatnich kilku dni dokonałem aktualizacji kilku edytorów do FO1/2. F2wedit v1.4.4.19 obsługuje pliki FO1, FO1/2 Critter Proto Editor został poprawiony i ulepszony, usunąłem w nim kilka pomniejszych błędów w kodzie źródłowym i dodałem obsługę obrazków w postaci animowanych GIFów. Ponadto, w edytorze FO1 Encounter Tweaker usunąłem błąd uniemożliwiający przywrócenie pliku falloutw.exe do stanu pierwotnego, jeśli wcześniej dokonana została zmiana częstotliwości występowania encounterów. Niestety, w sporadycznych przypadkach, przynajmniej w przypadku mojej wersji gry, enco-tweaker nie współpracuje poprawnie z high-resolution patchem Mash-a i podczas próby chodzenia po mapie świata crashuje grę. Podziękowania dla Pixote za sugestie dotyczące działania i ulepszeń w edytorze critterów. |
09.08.2011 - FO2FO1_map_converter v2.1.2.6 oraz FO1/2 Critter Proto Editor Zaktualizowałem i ulepszyłem programik służący do automatycznej konwersji map z formatu FO2 (zapisywanych w mapperze BIS) do formatu FO1. Program został użyty do produkcji moda Fallout FIXIT autorstwa moddera Sduibek (NMA). Podziękowania dla niego za podpowiedzi dotyczące samego programu, oraz dla Sorrowa za rozszyforwanie rożnic między formatami map w FO2 i FO1. Ponadto wrzuciłem prosty edytor plików *.pro critterów dla Fallout 1 i Fallout 2. |
11.04.2011 - W poszukiwaniu falloutowego GRAALA - zmiana kursu w kierunku na FONLINE Po długiej podróży, po nie zawsze przyjaznych wodach, a wręcz dryfowaniu w odmętach złośliwych bugów i trudnościach w modowaniu Falloutów, na horyzoncie pojawiła się ATLANTYDA! Ponad pół roku temu obrałem kurs w kierunku modowania Fonline. Przez ostatnie kilka miesięcy biorę czynny udział w produkcji polskiego serwera gry Fonline. |
18.03.2010 - aktualizacja F2wedit v1.3.1.13 oraz Updatera do v1.0.2.6 Zaktualizowałem programik F2wedit do wersji 1.3.1.13 oraz Updatera tego programu. Do ściągnięcia z działu download bądź poprzez funkcję aktualizacji w F2wedit. |
20.02.2010 - aktualizacja F2wedit v1.3.1.12 Ponownie zaktualizowałem propgram. Zmieniłem sposób zamykania programu (jest bezpieczniejsze i szybsze oraz pozbawione tego brzydkiego splash screena). Usunąłem również błąd ze znikającym niebieskim tłem w okienkach z obrazkami itemów. |
15.12.2009 - kolejna aktualizacja F2wedit v1.3.1.11 Program został ponownie zaktualizowany. Zmiana dotyczy innego sposobu uruchamiania programu oraz odświeżania danych. |
25.11.2009 - jeszcze jedna aktualizacja F2wedit v1.3.1.10 W tej wersji program jest bardziej stabilny. |
14.11.2009 - kolejna aktualizacja F2wedit v1.3.1.9 W poprzedniej wersji czasami błędnie wyświetlał się obrazek przedmiotów leżących na ziemi. Ponadto dodałem brakującą informację o rozmiarze obrazka w pop-menu. |
09.04.2009 - aktualizacja F2wedit. Zaktualizowałem programik F2wedit do wersji v1.3.1.8 |
01.04.2009 - odświeżony F2wedit na prima aprilis. Dzisaj prima aprilis (ehh już się kończy, gdy piszę tego newsa to została jeszcze godzina do końca dnia) a ja chciałem poinformować o kolejnej aktualizacji programu do edycji plików przedmiotów w Fallout2. Wprowadziłem kilka nowych przydatnych opcji m.in. wyszukiwanie przedmiotu w liście wg podanej frazy lub numeru pliku. Ponadto, zaimplementowałem moduł aktualizacyjny, dzięki któremu można będzie od czasu do czasu zaktualizować program do nowszej wersji z internetu. Moduł aktualizacyjny może pracować jako samodzielny program i za jego pomocą można zaktualizować wszystkie poprzednie wersje edytora. |
15.02.2009 - patchowania moda Last Hope ciąg dalszy. Dzisiaj pojawiła się mała aktualizacja moda w wersji 1.04. Z tej okazji zrobiłem jak zwykle dwa rodzaje patchy zawierających nowe poprawki. Obydwa do ściągnięcia w Download. |
08.02.2009 - kolejna aktualizacja patchy dla moda Last Hope. W Download zaktualizowałem pliki patchy do moda LH. Tym razem to patche v1.0.4.0 oraz v1.0.4.0.c. Prawdopodobnie tym razem trzeba będzie rozpocząć grę od nowa, ale można spróbować ze starymi sejwami. Jeśli będą problemy, to lepiej rozegrać od nowa. |
02.02.2009 - dzisiaj jeszcze jedna ważna aktualizacja patchy dla moda Last Hope. Ponownie zaktualizowałem pliki patchy do moda LH. Tym razem kolejna wersja patchy v1.0.3.0 oraz v1.0.3.0.c. Od tego wydania patcha zmieniłem numerację kolejnych patchy na inną. Związane to jest z metodą tzw. "silent updatów" stosowanych przez autora moda. Czyli robi np. wersję 1.03 a potem po cichu dorabia do niej poprawki nie zmieniając numeru. Ja zastosowałem czwarty numerek, który będzie mowił, która to podwersja danego patcha. Literka "c" oznacza, że jest to patch wzbogacony o dodatki ode mnie umilające grę, a czasami nawet pozwalające na użycie starych sejwów bez potrzeby rozpoczynania nowej gry (jeśli nie będzie to możliwe, to będę wyraźnie o tym informował). |
01.02.2009 - kolejna aktualizacja patchy dla moda Last Hope. Dzisiaj zaktualizowałem pliki patchy do kolejnych wersji. Autor moda stara się jak najszybciej dostosować się do uwag graczy i robi co chwilę kolejne poprawki. Tradycyjnie patche w dwóch wersjach, v1.02 (zawierający wyłącznie poprawki od autora) oraz 1.02c (zawierający dodatki ode mnie). Zapraszam do Plikowni. |
31.01.2009 - aktualizacja plikowni. Mod Last Hope dla Fallout2. Niedawno pojawił się nowy mod do Fallout2 o nazwie Last Hope. Mod został utworzony przez jedną osobę Forgotten Knighta. Tworzył go przez kilka lat. Mod ten jest totalną konwersją Fallout2, czyli nową grą. |
28.09.2008 - beta F2wedit v1.3.0.6. Niedawno zrobiłem kolejną wersję edytora. Współpracuje ona z sfall-em Timeslipa w wersji minimum 1.37, która pozwala, po włączeniu odpowiedniej opcji, na przypisywanie do plików broni nowych rodzajów animacji postaci trzymającej broń. Chodzi o tzw. Animations Codes a w F2wedit opcja ta nazwana jest Hold Frame. |
12.09.2008 - "Garść" informacji o nowościach. Na początek nieco spóźniona (bo podana z kilkumiesięcznym opóźnieniem) informacja o kolejnej aktualizacji programu F2wedit do wersji 1.3.0.3, o czym zapewne niektórzy z Was zdążyli dowiedzieć się z FMC bądź innych serwisów (mam tu na myśli Trzynasty Schron oczywiście, Redaktorom którego nic nie umknie uwadze ;) ). W nowej wersji poprawiłem kilka drobnych błędów, które nie każdemu mogą się pojawić, a które to jednak wykrył użytkownik z NMA o ksywce Glovz za co mu chwała i podziękowanie. Więcej o edytorze do poczytania na Wiki o Modowaniu Falloutów:http://falloutmods.wikia.com/wiki/F2wedit. |
06.06.2008 - Edytor przedmiotów F2wedit v1.30 ukończony. Zgodnie z tym co pisałem miesiąc temu ukończyłem właśnie edytor przedmiotów w Fallout2. Obecnie nosi on numerek 1.30 i prawdopodobnie już więcej nie będę go ulepszał. |
04.05.2008 - Krótka informacja o planowanej aktualizacji edytora F2wedit. Od kilku dni ponowiłem prace nad moim edytorem dla przedmiotów w Fallout2 o nazwie F2wedit. |
04.05.2008 - Ulepszony edytor WORLDMAP_STARTER. Troszkę spóźniona informacja, zapomniałem o tym napisać wcześniej, ale od miesiąca w dziale download znajduje się poprawiona wersja edytorka pomagającego poprawnie zmienić współrzędne lokacji startowej na mapie świata (Arroyo). Nowa wersja tego programu nosi numerek 1.04beta. |
14.03.2008 - Poprawione polskie wersje NPC moda v3.31 i patcha dla Fallout 1 v1.3.4 W dziale Download zamieściłem poprawione i uzupełnione wersje NPC moda i patcha dla Fallout 1. Poprawione zostały skrypty Iana, wyświetlanie niektórych tesktów oraz zastosowałem ulepszenie pozwalające grać bezprobelmowo pod WinXP. Więcej informacji w plikach "readme_pl.txt" oraz na stronie FMC. Zapraszam i życzę miłego grania! |
30.01.2008 - Spolszczenie nowego patcha dla Fallout1 v1.33PL oraz NPC moda v3.3PL. Modderzy z TeamX niedawno przedstawili nową wersję nieoficjalnego patcha dla Fallout1 v1.33 wraz z poprawionym NPC modem v3.3. Chyba już tradycyjnie dokonałem tłumaczenia i przystosowałem patcha i NPC moda do grania na polskojęzycznym Falloucie. Wszystko do zassania z działu download. Opis instalacji itp. sprawy znajdują się w załączonych plikach readme po polsku. |
15.11.2007 - Opóźnienia tłumaczeń modów i Dodatek do moda WM1. Tłumaczenia modów opóźnione jak widać o kilka miesięcy, ale to z tego powodu, że się wakacje skończyły, każdy do szkoły albo pracy i tak zleciało. Niestety mody te obarczone sa błędami, które trzeba wyłapać zanim się pojawi wersja spolszczona (spolszczenia są zrobione na 99%). |
09.07.2007 - Przecieki o polonizacji modów "Beth, the old hag" i "Modoc moda". Grupa tłumaczy zrzeszonych w PTT (Polish Team Translators) przy serwisie FMC dokonała polonizacji małego moda dla Fallout2 pod tytułem "Beth, the old hag" zrobionego przez Lisac2k'a. Mod ten przedstawia dalsze losy świata Fallout 1/2 w obliczu wyborów jakich dokonają przyszłe pokolenia graczy, gdy pojawi się Fallout3 produkowany przez Bethesdę. Mod skierowny jest głównie do graczy, którzy świetnie czują klimat Fallout 1/2. |
08.06.2007 - Tłumaczenie nowego zabójczego moda: Modoc and Cold Hearts Od wczoraj wznowione zostały prace nad tłumaczeniem ostatniego z modów produkcji Chrisa Parksa. Jest to mod dla Fallout2 o nazwie Modoc and Cold Hearts. Mod ten zmienia lokację Modoc, dodaje gildię złodziei i zamachowców i wiele innych drobniejszych rzeczy oraz nowe zadania. Do tłumaczenia zebrała się większa ekipa: ja, Zdzisiu i Spicmir. Mod jest napisany trudnym potocznym językiem, wiele wyrazów i zwrotów jest trudnych do rozszyfrowania, ale mamy nadzieję, że podołamy temu zadaniu. Chcemy jak najlepiej oddać złodziejski klimat moda. Jak dobrze pójdzie to zakończenie prac nad tłumaczeniem moda przewidujemy na koniec czerwca. |
15.05.2007 - GARŚĆ INFORMACJI NA WIOSNĘ Od pierwszego kwietnia tego roku reaktywowany został moderski serwis o nazwie Fallout Modding Centre.
Serwis traktuje o modowaniu Fallout 1/2 i prowadzony jest w dwóch językach: polskim i angielskim. Można znaleść tam poradniki o modowaniu, mnóstwo modów, patchy, programów do modowania, na forum można udzielać sie w dyskusji, zadać pytanie, uzyskać poradę itp. |
10.02.2007 - Kolejne spolszczenie moda - FO2: Primitive Tribe 1.0 PL W dziale download pojawił się kolejny modzik Chrisa Parksa, Primitive Tribe mod dla Fallout2, spolszczony przez Zdzisia i przeze mnie. Dodaje on do gry nową lokację, której autorzy Fallouta nie zdążyli zrobić. Jest to wioska Sulika i m. in. będziemy mogli spotkać siostrę Sulika, poznać jej historię a także będzie do wykonania kilka dodatkowych questów. |
28.01.2007 - Nowości w download - damage algorithm patch dla Fallout2 i mody amunicyjne dla nowego patcha W dziale download jest do ściągnięcia specjalny patch dla Fallout2 naprawiajacy algorytm obliczania damage według nowego wzoru oraz dwa dodatkowe modziki amunicyjne zrobione pod tego nowego patcha. Autorem patcha jest jegomość Ravachol z NMA, natomiast ja mogę pochwalić się opracowaniem nowego poprawionego wzoru o którym napiszę wkrótce artykuł do poczytania. |
04.12.2006 Zamieściłem na stronie do ściągnięcia najnowsze wersje spolonizowanego moda i patcha od TeamX, czyli Fallout1 NPC mod 3.1 PL oraz Fallout1 Patch 1.3.2 PL. |
01.12.2006 Strona została na nowo zaprojektowana i przebudowana. Powinna teraz otwierać się bez problemów no i jest też chyba trochę ładniejsza. Zmieniłem nieco układ strony, dodałem kilka artykułów o modzie amunicyjnym oraz o obliczaniu damage w Falloutach. W dziale download pojawiły się nowe pliki do pobrania: mody, patche i spolszczenia. |
17.10.2006 Mam zaszczyt przedstawić Wam naszą, bo moją i Zdzisia, polonizację EPA Moda 1.01 dla Fallout2. Jest to mod zrobiony przez Chrisa Parksa a my (ja i Zdzisiu) dokonaliśmy jego polonizacji. Mod dodaje lokację EPA, której nie dokończyli autorzy gry Fallout2. |
12.10.2006 Kolejny malutki patch dla WM2. Jest to patch usuwający te brzydkie Talking Heads w modzie WM2, czyli WM2: Talking Heads Removing Patch 1.0. Zrobiłem go na prośbę ludzi z Shamo grających w Fallout2 z modem WM2. Osobiście mnie również te gadające głowy w WM2 nie podobają się. |
06.09.2006 Zrobiłem polonizację nieoficjalnego patcha 1.31 dla Fallout 1 autorstwa TeamX. |
17.05.2006 Wasteland Merc2 patch 1.0. Jest to malutka łatka do moda Wasteland Merc2 zmieniająca kilka rzeczy, m.in: |
20.04.2006 Zrobiłem polonizację Survivor Moda dla Fallout2. Zainteresowanych odsyłam na stronę Fallout2: Survivor Mod do działu download. |
15.02.2006 Powstała nowa wersja Ammo Moda 1.02. Jest to wersja testowa, ale w pełni grywalna. Do pobrania z działu download. |
22.11.2005 Zrobiłem nową wersję edytora przedmiotów F2wedit 1.29 alfa 2. W tej wersji dodałem m.in. opcję ustawiania wyglądu postaci w zależności od rodzaju pancerza jaki ubierze. Opcja przydatna szczególnie w przypadku tworzenia nowego pancerza. Program wymaga do pracy plików "critter.dat" oraz "master.dat" i opcjonalnie "patch000.dat", ponieważ bez nich nie będzie można uruchomić edytora. W przypadku znalezienia błędów w programie bardzo proszę o zgłaszanie mi na mój email lub na forum. |
26.10.2005 Nowa wersja programiku do zmiany pozycji lokacji startowej (Arroyo) na mapie świata w Fallout2. W obecnej wersji Worldmap Starter 1.03b sam rozpakowuje potrzebne mu pliki z master.dat lub patch000.dat. |
17.08.2005 Zrobiłem dodatek do moda amunicyjnego AMMO MOD 1.01c Update. Pliki należy skopiować do odpowiednich katalogów, po wcześniejszym zainstalowaniu Ammo Moda w wersji 1.01c. Dodatek wprowadza kilka zmian w charakterystykach niektórych broni palnych i amunicji, dodaje strzelanie serią do Pistoletu 14mm wraz z plikami dźwiękowymi. Do pobrania z download. |
12.08.2005 Wprowadziłem sporo nowych ulepszeń i tak powstała nowa wersja AMMO MOD 1.01c. Zmiany dotyczą damage broni palnych i energetycznych, poprawione zostały statystyki pancerzy crittersów i tych używanych przez bohatera (dotyczy ochrony przed obrażeniami typu laser, fire i plasma). Zmienione zostały również modyfikatory niektórych rodzajów amunicji. Gra jest teraz dużo lepiej zbalansowana. |
23.07.2005 Właśnie ukończyłem nową wersję opatrzoną numerkiem Ammo mod 1.0 beta 2. Mod ten wprowadza do gry zmiany opisywane w poprzednim newsie. Zapraszam do ściągania i życzę miłego grania. |
15.07.2005 Obecnie pracuję nad nowym projektem AMMO MODA, zmiany będą dotyczyć m. in. : |
10.07.2005 Uzupełniłem dział "download" o nową wersję edytora przedmiotów oraz dodałem programik, za pomocą którego można zmieniać współrzędne lokacji startowej na mapie świata. |
1.07.2005 Jest to pierwsza wersja strony o modzie amunicyjnym do Fallouta2. Na razie niewiele tutaj jest, ale jeśli interesujesz się Falloutem, to zapraszam do odwiedzania i przeglądania tej strony. |